top of page

דניאל קפלן

לכל אחד הדרך ביוגה היא שונה.


מי אתה?

שמי דניאל, אני בן 27 מחדרה. אני מתרגל ויניאסה שנה שנייה ואשטאנגה כמה חודשים בסטודיו "פראנה" בתל אביב.

בנוסף ליוגה, אני עובד בחברת מחקר כמידען. אני אוהב לשחק במחשב, לשמוע סיפורים מפחידים, להיפגש עם הבת זוג שלי ועם חברים, ולתרגל יוגה.


כמה זמן אתה מתרגל, איך התחלת?

הגעתי ליוגה לפני יותר משנה. הייתי בהתליך של חיפוש עצמי ורציתי להבין איפה אני בחיים ואם אני מרוצה מהמקום שהגעתי עליו. רציתי למצוא חוג ספורט שאני יהנה ממנו וגם להגמיש את הגוף שלי, ואז עברה לי בראש המילה "יוגה". הרגשתי שהיוגה יכולה לעזור לי להגיע למטרה שלי והתחלתי לחפש מקום לתרגל בו, וככה הגעתי ל"פראנה". קבעתי שיעור ניסיון ומאז הדרך שלי ביוגה התחילה.


את המילה "אשטאנגה" ראיתי בפעם הראשונה במערכת השעות של הסטודיו, אבל את השיטה עצמה ניסיתי כחודשיים אחרי שהתחלתי לתרגל. חיפשתי מורה וסגנון שיתאימו לי, והלכתי לאשטאנגה בשביל להיות שלם אם ההחלטה שלי. השיעור היה לי מאוד קשה, הרגשתי שהמורה הפכה את אותו לתרגול של מתקדמים (למרות שהשיעור היה מיועד לכל הרמות) ולא הצלחתי כמעט כלום. יצאתי אם תחושה לא נעימה מהתרגול ובו זמנית הרגשתי שכדאי לי להישאר בשיטה. אבל בגלל החוויה הלא טובה שהייתה לי התחלתי לפחד משיעורים לכל הרמות ומאשטאנגה בפרט, ונמנעתי להגיע לשיעורים האלה במשך הרבה זמן.


אחרי כשנה מאז אותו תרגול כתבתי פוסט בקבוצת יוגה בפייסבוק על התחושה שלי מהאשטאנגה ובתגובות ראיתי שלא כל השיעורים הם כמו השיעור שלי היה, זה תלוי במורה. חשבתי על זה ונתתי לשיטה עוד הזדמנות. בהתחלה פחדתי מהתרגול, כי החוויה הראשונה שלי לא הייתה טובה ולא רציתי לעבור אותה שוב. אם הזמן מצאתי את המורים שלי והפחד הזה נעלם והיום אני מתרגל כמה כמה חודשים וממש נהנה! מבין כל השיטות אני מרגיש באשטאנגה הכי משוחרר ושאין שום דבר שמגביל אותי. האשטאנגה נותנת לי חופש. אני מתרגל בכיף שיטה שפעם ברחתי ממנה כמו מאש.


מה משמעות התרגול עבורך?

היוגה מלמדת אותי לקבל את הגוף שלי כמו שהוא אם כל היכולות והקשיים, להיות רפוי בזמן שאני מאמץ את הגוף, להיות סבלני ולהבין שהגוף שלי צריך זמן בשביל להתגמש, לתת לעצמי גם את האישור לא להצליח. יוגה זה המקום הראשון שבו קשה לי להאמין בעצמי מבחינת ההצלחה בתרגול. היוגה היא הפעילות הגופנית הראשונה שאני נהנה ממנה. כיף לי לבוא לשיעור ולראות את המורה ואת המתרגלים האחרים, לדבר איתם ולעשות פעילות גופנית שאני אוהב בסביבה נעימה ורגועה.


אסאנה אהובה\אסאנה מתרגרת ולמה?

אסנה אהובה – טיטבאסאנה ובוג'אפידאסאנה. תנוחת הגחלילית נראתה לי בעבר כתנוחה בלתי אפשרית לביצוע והיום אני מצליח לעשות אותה. את הבוג'אפידאסאנה פשוט קלטתי מהר איך לעשות וכיף לי שאני מצליח לבצע תנוחות מורכבות, זה מביא לי סיפוק.

אסנה מתארגת – כל תנוחה שעובדת על האגן ועל המפסעה, המקומות האלה לא מאוד גמישים אצלי.


מה הדבר או הדברים הכי משמעותיים אותם למדת מהתרגול?

למדתי לתרגל מהסיבה הנכונה. בהתחלה התמקדתי יותר בגמישות ופחות במה באמת המהות של היוגה. אני מודה שגם היום אני לא לגמרי מבין את זה, אבל אני משתדל להתמדק בעבודה נכונה ופחות בלהגיע רחוק בתנוחה. למדתי להאריך את הגוף ולקמר אותו, להרפות את הגוף תוך כדי מאמץ. יוגה היא פעילות גופנית שונה לחלוטין מכל ספורט שעשיתי בחיים והייתי צריך להרגיל את הגוף שלי עליה.


משפט השראה?

לכל אחד הדרך ביוגה היא שונה. מישהו מתרגל בשביל להשקיט את התודעה, מישהו בשביל למצוא חיבור בין הגוף לנפש... כל אחד מתרגל מהסיבה שלו והגיע ליוגה בזמן אחר. אנחנו עלולים לפגוש בדרך הרמוניה, אהבה והכרת תודה, ובמקביל מכשולים פיזים ומנטלים, תסכול או תזכורת חיה על קושי מסויים אצלכם בתרגול של מתרגל אחר. ויש לזה מקום. יוגה משלבת בתוכה רוגע, שלווה ורוחניות אם דברים פחות נעימים מהיומיום, כמו תחרותיות ותסכול, וחשוב להבין מאיפה המחשבות האלה מגיעות ולא להילחם או להדחיק אותם.


מהי יוגה בשבילי?

בית.


bottom of page