top of page

קרן אשד

'The whole essence of discipline is wrapped inside a small truth called love'

Swami Rama


שמי קרן, בת 29, גרה בלוס אנג'לס. מתרגלת אשטנגה יוגה. בימים אלו אני לומדת יוגה תרפיה ומלמדת יוגה בעיקר ככלי לפיתוח מודעות גוף ודימוי גוף חיובי.


כמה זמן את מתרגלת? איך התחלת? מתרגלת בבית או עם מורה? 

את המסע עם היוגה התחלתי לאחר שנים שהתמודדתי עם הפרעות אכילה. אחרי תקופת התאוששות המליצו לי לנסות יוגה. בלי לדעת יותר מידי, הגעתי לשיעור אשטנגה. הייתי חלשה, לא גמישה ופשוט הרגשתי כל כך לא נוח בגוף שלי. אבל משהו משך אותי חזרה וככל שהתמדתי בתרגול הסקרנות שלי ליוגה הלכה וגברה. אחרי שהוסמכתי כעורכת דין וסיימתי תואר שני במנהל עסקים, הרגשתי ניגוד הולך וגובר בין סביבת העבודה לבין מצב התודעה שרציתי לטפח ולהשפעה של זה על העולם הפנימי שלי. התרגול היה העוגן שלי בתקופה הזאת. החלטתי שהגיע זמן לשינוי והתמסרתי לתרגול וללימוד הפילוסופיה של היוגה. 

בימים אלה אני מתרגלת עם יורגן כריסטיאנסון (Jorgen Christianson) בלוס אנג'לס. בארץ תרגלתי עם רועי וייס:)


מה משמעות התרגול עבורך?

לאשטנגה יש לפעמים שם רע, של תרגול מחמיר ונוקשה וזה יכול להיות נכון במקרים מסוימים, אבל מבחינתי התרגול הוא פלטפורמה לחקירה. החזרתיות וההדרגתיות של התרגול גרמו לי להקשיב ולהתחבר לעצמי ולגוף, ללמוד להעריך ולכבד את מה שהגוף עושה עבורי ולהתבונן במערכת היחסים עם עצמי מנקודת מבט שונה בפעם הראשונה בחיים. ואני כל כך אסירת תודה על כך:)

אסנה אהובה? אסנה מאתגרת? 

אסנה אהובה - כלב מביט מעלה. אני מרגישה בתנוחה התפתחות מתמדת והשאיפה בה תמיד מרגישה טוב!

אסנה מאתגרת - אני מחכה ליום שארגיש נינוחה ב Kapotasana. מבחינתי התנוחה דורשת התמודדות עם חשש ואמונות מגבילות.

מה הדבר או הדברים הכי משמעותיים עבורך אותם למדת מהתרגול? 

למדתי שאפשר אחרת. אפשר לפתח תשומת לב, להיות מודעים לדפוסים ולמחשבות שמובילות לפעולות ואולי לפעמים אפילו לבחור לפעול אחרת:)






bottom of page